Samtalsterapi

Vi ger samtalsterapi vid kriser och svårigheter i familjer eller parrelationer och vid olika former av livskriser.

Vanliga teman är

• kommunikationsproblem i parrelationer eller andra nära familjerelationer
  • skilsmässofrågor
  • otrohet
  • seuxalitet
  • olika slag av livskriser
  • psykiskt och fysiskt våld

På videon här intill berättar centralens chef Ann-Sofi Storbacka vad kyrkans familjerådgivning gör.

När ska man ta kontakt? Det enkla svaret är genast när du funderar på att göra det. Kom gärna och träffa oss i ett tidigt skede, om ni känner att relationen inte riktigt fungerar. Några besök kan hjälpa er att vända en negativ utveckling innan såren och de destruktiva mönstren blir för djupa. Det kan vara tufft att få relationer att fungera bra i svåra eller stressande omständigheter och det behöver man inte skämmas för. Tillsammans kan vi hitta de verktyg som passar er.

Praktiska grundprinciper

• Tjänsterna är öppna för alla som bor i Hangö, Raseborg, Ingå och Sjundeå.
  • Du kan komma med din partner, tillsammans med andra medlemmar i familjen eller ensam.
  • Alla slags familjer är välkomna, vi följer lagstiftningens bestämmelser om icke-diskriminering.
  • Man behöver inte vara medlem i kyrkan.
  • Det kostar ingenting att komma till oss.
  • För samtal med par reserverar vi vanligtvis 90 minuter, för samtal med en person 60 minuter.
  • Familjerådgivarna har lagstadgad tystnadsplikt.

För tidsbokning ring +358 44 723 8281 eller skriv till raseborgfrgc@evl.fi